Fina London (några bilder)

I tisdags när jag i kall blåst var tvungen att promenera en bit till Tate Modern för att titta på Lichtenstein: A Restrospective-utställningen med min väninna Maria blev jag som alltid tagen av hur fin den här staden är.

Jag rekommenderar alla att promenera över gångbron Millennium Bridge som går över Themsen mellan St Paul’s Cathedral och Tate Modern. Utan bilar i närheten är det inget som stör när man tar in skönheten runt omkring.

L1

 

Detta foto tog jag när jag vände mig om och tittade bakåt på St Paul innan jag gick över bron från den (norra) sidan.

L2

 

En bit över bron ser man nya skyskrapan The Shard riktigt väl, och även om inte alla tycker om den så tycker jag att den är ganska fin i skymninsljus i alla fall.

L3

 

Väl över på The Southbank (södra sidan) ser vyn ut såhär med bron till höger och ståtliga St Paul’s Cathedral rakt fram.

Trots bitande vind och nerkyld in till märg och ben kan jag till fullo uppskatta den här staden.

Lämna en kommentar

Filed under Muséer, Stadsdelar

Kommentera

