Tankar om mat

Jag flyttar ju på lördag, och det slog mig först nu att jag snart kan börja laga mat på riktigt igen. Visst lagar jag mat varje kväll hos Nick, men dels så är lokala matbutiken ganska oinspirerande och dels är inte Nicks kök lika välutrustat som mitt eget. Jag menar, första helgen jag bodde där fick jag börja med att köpa en visp så jag kunde göra majonnäs.En visp. Det trodde jag liksom att alla hade. Även 32-åriga killar som inte är särskilt matintresserade.

Snart alltså; kunna laga mat på riktigt! Får helt klart bli en middagsbjudning när jag kommit tillbaka från Sverige.

Lämna en kommentar

Filed under Beteende, Mat & dryck

Kommentera

