Turist i min egen stad. Nåja, nästan

I lördags fick jag finbesök hemifrån, det är fjärde besöket av svenska vänner hemifrån hittills i år och det är så roligt med de besöken. Dels får jag ju odelad kvalitetstid med den/de som hälsar på, vilket jag sällan kan få till i Sverige när man vill hinna med allt och alla. Och dessutom får jag ha lite mini-semester i min egen stad (även om jag delvis jobbar).

Nu i helgen har vi haft det hur bra som helst. Direkt när Therése anlände i lördags kväll släpade jag med henne på fest efter en snabb middag hemma (hos Nick, det är det som är hemma just nu). Sen igår tog vi sovmorgon, åt god sen frukost och strosade sedan i Chelsea. Vi handlade lite på rea, kikade i en massa butiker och bunkrade upp med middagsmat från Waitrose. Väl hemma igen lagade vi en massa plockmat som imundigades med några glas vin, därefter ömsom pratade vi, ömsom tittade på film i soffan.

Ikväll tar Therése sig runt på egen hand under dagen och ikväll ska vi till Kensington Roof Gardens och äta. Jag har inte varit där innan så det ska bli kul. Imorgon ska vi först äta på Opera Tavern (igen) och sen se The Lion King-musikalen ett stenkast därifrån.

Sen är tyvärr minisemestern över för denna gången, men det ger så mycket att man kan leva på det ett bra tag!

Lämna en kommentar

Under Personligt

Lämna en kommentar